اسرار اوبر

اوبر تقدم خدمه مميزه بدون مقابل

بعد التحية
كل عام و انتم بخير و بألف صحة و سلامة.
الأسبوع ده أسبوع تاريخي عشان أوبر أكملت عامها الثاني في مصر. و بفضل مجهودكم أوبر مصر بقت من أكبر البلدان في المنطقة والعالم. و لأن دي مناسبة خاصة و أوبر دايما بتقف جنب شركاءها نحب نبلغكم بأكبر مفاجأة مع بداية السنة الثالثة لينا في مصر.
المفاجأة الأولى: ١٠٠٪ دخل للشريك و التنازل عن نسبة أوبر مؤقتاً
إحنا على علم بالظروف التي تمر بها البلاد من غلاء في أسعار السلع والبنزين و عشان نساعد الشريك و العميل في مواجهة الغلاء قررت أوبر التنازل الكامل عن نسبتها في القاهرة و الاسكندرية في الفترة القادمة .وهذا اعتباراً من يوم الاثنين القادم الموافق ٢٨ نوفمبر ٢٠١٦ و ده معناه إن الشريك هياخد ١٠٠٪ من الأجرة المحصلة. لو أخذنا مثال بسيط لرحلة بقيمة ٥٠ج،الشريك هياخد ٥٠ج كاملة بدلا من ٤٠ج اللي كان بيحصلها قبل كده. وده معناه ١٠٠٪ دخل للشريك.وبناءً على ذلك، هيبقي في جارانتي يومي بيتبعت به رسائل للشركاء بتوعنا عشان نحفزهم على الشغل أكثر و غيرنا نظام البونص الاسبوعى الموجود عشان نكافئ الشركاء اللي بيعملوا أعلى عدد من الرحلات و قمنا بإلغاء نظام البونص اليومى (#بنزينك_علينا). يعني دلوقتي الشريك مش مجبر انه يعمل عدد رحلات معين عشان يحقق أرباح أكثر، لأن أوبر لغت نسبتها والشريك له ١٠٠% من أرباح كل رحلة.
تفاصيل البونص في هذا الرابط للقاهرة
المفاجأة الثانية: عدم زيادة تعريفة العميل مؤقتاً
في الوقت اللي الناس كلها بتزود فيه الأسعار، أوبر قررت تيجى على نفسها لمصلحة الجميع و تقف بجانب الشريك و العميل. و بكده ثبتنا التعريفة مؤقتاً زي ما هي على العميل عشان نضمن رحلات أكثر للشركاء بتوعنا. و بكدة طلبات أكثر و رحلات أكثر و فلوس أكثر!

الوسوم

مقالات ذات صلة

إغلاق